نخست وزیر لبنان خواستار فشار بر اسرائیل شد-راهبرد معاصر
گردان‌های القسام مسئولیت عملیات «بئر السبع» را بر عهده گرفت هریس: هر کاری بتوانیم برای کمک به اسرائیل انجام می‌دهیم ادعای وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره روش و زمان پاسخ به حمله ایران  سفیر استرالیا در تهران به وزارت خارجه احضار شد + جزئیات سخنگوی وزارت امور خارجه: سیاست ناامنی‌سازی منطقه توسط رژیم صهیونیستی تهدید جدی علیه صلح و ثبات است نتانیاهو: ایران بزرگ‌ترین حمله موشکی تاریخ را علیه ما انجام داد ورود فرمانده سنتکام به تل آویو رئیس جمهور آرژانتین متهم به سرقت ادبی شد شهدای حملات رژیم صهیونیستی به لبنان به ۲۰۳۶ نفر رسید جزئیات جدیدی از سرنوشت صفی الدین | پهپاد‌های اسرائیلی مانع امدادگران عراقچی در دمشق: ایران تحت هر شرایطی در کنار جریان مقاومت باقی خواهد ماند بشار اسد در دیدار وزیر امور خارجه: سفر عراقچی همزمان با خطبه نصر نشان قدرت ایران است حیدر العبادی: احتمال تجاوز اسرائیل به عراق وجود دارد شهادت یک فرمانده حماس در لبنان سفیر ایران چرا دکمه پیجر حزب الله را زد؟ | روایت امانی از وضعیت چشم و دستش

نخست وزیر لبنان خواستار فشار بر اسرائیل شد

نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان خواستار «فشار بر اسرائیل» برای توافق آتش‌بس با حزب الله شد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۱ - ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 06
کد خبر: ۲۵۹۳۸۱

به گزارش راهبرد معاصر، میقاتی از تلاش‌های فرانسه و ایالات متحده برای دستیابی به آتش بس حمایت کرد و از امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه به دلیل تصمیمش برای میزبانی کنفرانس بین المللی برای تقویت کمک‌های بشردوستانه قدردانی کرد. 

 

او تاکید کرد که این اقدام نشان دهنده «تعهد مکرون به ارزش صلح است.» 

 

نخست وزیر لبنان اخیرا گفته بود که این کشور با یکی از خطرناک‌ترین مراحل تاریخ خود مواجه است و حدود یک میلیون نفر تاکنون به دلیل جنگ ویرانگر رژیم صهیونیستی علیه لبنان آواره شده اند.

 

پیشتر، وزیر امور خارجه فرانسه حین بازدید از بیروت از اسرائیل و حزب الله خواست با آتش‌بس موافقت کنند. بعدا رئیس جمهور فرانسه در گفتگو با شبکه تلویزیونی «فرانس اینتر» گفت: «من فکر می‌کنم اولویت امروز ما این است که به یک راه حل سیاسی بازگردیم و تحویل سلاح برای جنگ در غزه را متوقف کنیم.»

 

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، مکرون را به دلیل درخواست برای توقف تحویل تسلیحات به اسرائیل به شدت مورد انتقاد قرار داد. دفتر رئیس جمهور فرانسه بعدا تاکید کرد که اسرائیل «دوست ثابت قدم» کشورش است و از اظهارات تند نتانیاهو انتقاد کرد./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار